חברות וארגונים
NLP, תורת ההדרכה, השפעה ודיבור אפקטיבי מול קהל
המטרה שלי היא לעזור לארגונים לשפר את היכולת שלהם להעביר מסרים בתוך הארגון ומחוץ לו על מנת שהארגון יוכל
- לשמר את הידע הארגוני
- להעביר ידע באפקטיביות בין העובדים בדרגים השונים
- להטמיע נהלים באפקטיביות
- לשפר את הלמידה הארגונית
- לשפר את התקשורת בתוך הארגון
- לשפר את התקשורת בין העובדים ללקוחות
- לשפר את המחוברות הארגונית
- לשמר טוב יותר את העובדים
- ובסופו של דבר- להעלות את הפרודוקטיביות של הארגון
ממידע יבש לסיפור מרגש
בתחילת דרכי כמרצה ב- 2015 הייתי מרצה משעמם. לא הייתי מוכן לוותר על עומק בהדרכות שלי אבל לבני אדם קשה להקשיב, לזכור ולהזדהות עם מידע בלבד
כאשר מנהל, עובד או מדריך בארגון מעבירים פרזנטציה ישנן כמה טעויות נפוצות שהופכות את הפרזנטציה למשעממת:
- לא גורמים לקהל להזדהות עם הארגון או הבעיה שמציעים לפתור
- מתארים מידע משעמם
- מתארים סיפור במקום לספר סיפור
במהלך ההתפתחות המקצועית שלי כמרצה פיתחתי שתי טכניקות שעוזרות להפוך מידע עמוק, רחב או סתם מידע פשוט אבל נחוץ למעניין באמצעות סיפור שמסופר טוב. הטכניקות האלו יכולות לעזור בארגון שלכם
- לשפר את אפקטיביות ההדרכה הפנים ארגונית
- העברת מסרים אפקטיבית בין צוותים של עובדים
- העברת מסרים אפקטיבית בניהול
- עליה בפרודוקטיביות הארגון
- עליה במכירות וגיוס לקוחות חדשים
- שיפור במחוברות הארגונית
את הטכניקות אני מלמד בארגון שלכם באחת משתי דרכים:
הרצאה שאורכת כשעה שבה מקבלים את הטכניקות
או בתור סדנה שאורכת כשלוש שעות שבה עובדים עם הטכניקות ובונים תוצרים ומיומנויות
מתאים למנהלים, מדריכים פנים ארגוניים וכן בתור העשרה לרווחת העובדים
יצירת מערכות יחסים מעולות בתוך הארגון ומחוץ לו
ברנה בראון סיפרה בהרצאת TED שלאחר מחקר מעמיק שביצעה היא זיהתה שבני אדם מרגישים שהם נמצאים בעולם הזה למטרה אחת עיקרית וחשובה: הקשר הבין אישי. עשרות מיליוני הצפיות בהרצאה יכולות להעיד עד כמה אנשים מזדהים עם זה
כאשר איכות מערכות היחסים בין העובדים בארגון ירודה חווית העובדים לא טובה והם לא מרגישים שייכים. כתוצאה מכך העובדים נאמנים פחות, הם נשחקים מהר, עוזבים את הארגון ופרודוקטיביות הארגון נפגעת
התקשורת בין העובדים גם היא חשובה כדי שמידע יעבור בצורה איכותית מעובד לעובד או ממחלקה למחלקה
בסדנת “סודות הכימיה הבין אישית” העובדים מפתחים מיומנויות הכלה ותקשורת מעולם ה- NLP אשר משדרגות את איכות מערכות היחסים שלהם אחד עם השני וכתוצאה מכך גדלה שביעות הרצון שלהם מהארגון, התקשורת בין העובדים משתפרת וזורמת, התרומה והנאמנות של העובדים עולה ואיתן פרודוקטיביות הארגון
עובדים שיוצרים קשר עם לקוחות כמו אנשי מכירות ואנשי שירות כתוצאה מהסדנה יצרו קשר איכותי יותר עם הלקוחות מה שיאפשר להם למכור בקלות יותר ולתת שירות טוב יותר אפילו דרך הטלפון
- אנשי מכירות יוצרים כימיה טובה עם הלקוחות ומוכרים יותר
- שימור לקוחות ומוניטין גבוהה לארגון בעקבות שירות לקוחות מצוין
- פיתוח מיומנויות תקשורת פרקטיות לעובדים
- פיתוח מערכות יחסים איכותיות בין העובדים
- עליה במחוברות ארגונית
- עליה בפרודוקטיביות
- שיפור חווית עובדים ושימור עובדים
ניתן להעביר את הסדנה בתור הרצאה שמתאימה לזום, אורכת כשעה וכוללת תהליך NLP קבוצתי
הסדנה מתאימה לכלל העובדים בתור העשרה וחווית עובד או על מנת לפתור בעיה נקודתית
מטרות קטנות ויעדים עוזרים להניע עובדים בטווח הזמן הקצר אבל מחקרים בנוירוביולוגיה מראים שמנגנון המוטיבציה הזה נשחק בטווח הזמן הארוך. היעדר מנגנון מוטיבציה ארוך טווח במקום העבודה מוביל לשחיקת עובדים, נפילות של מוטיבציה ועזיבת עובדים טובים
לאנשים שהקימו מפעלי חיים מאוד מצליחים, כמו אילון מאסק, יש מטרות ענקיות שאין וודאות שבכלל יחיו כדי לראות אותן מתגשמות. מטרות כל כך גדולות נותנות להם מוטיבציה לפעול בצורה מאסיבית למשך הרבה מאוד שנים וזה מהווה למעשה מקור למוטיבציה ארוכת טווח
יחד עם זאת, מטרה גדולה שאין וודאות שנשיג אותה זה בכלל לא מספיק. מדובר בהלך רוח שלם
בסדנת לחלום כמו ילדים ולהגשים כמו גדולים העובדים מקבלים השראה ועוברים תהליך NLP המבוסס על האסטרטגיה של וולט דיסני שהובילה אותו בעקביות להצלחה ויצירתיות על מנת שכל אחד יפתח מטרה גדולה וחשובה ודרך מבוקרת להגשים אותה
למעשה כל עובד מפתח במהלך הסדנה מנגנון מוטיבציה ארוכת טווח בסדנה כיפית ומהנה וכתוצאה מכך
- העובדים נשארים לאורך זמן אתכם בארגון כי הם מוצאים משמעות בתפקידם ומרוצים יותר
- העובדים מגדילים ראש, יוזמים יותר, שואפים לצמוח ולהתפתח בארגון
- גדלה המחוברות הארגונית כי העובדים אוהבים שאתם משקיעים בהתפתחות האישי שלהם
- עם עובדים כאלה עולה פרודוקטיביות הארגון
החיבור שעשיתי בין NLP לדיבור מול קהל עונה על שני צרכים עיקריים של ארגונים: הצורך של ארגונים במנהלים שמסוגלים להניע קבוצות עובדים ולדבר מול קבוצות בצורה אפקטיבית והצורך של ארגונים בתקשורת טובה ומערכות יחסים בריאות בין העובדים בארגון כדי שהארגון יוכל לפעול באופן אופטימלי